Målsätning och planar, hur gör man?

Vad händer när man sätter upp ett mål? När man får en idé och/eller inspireras av andra.

I 2014 gick jag fotrallyt, en tävling där man går runt mälaren i march tempo (5 km/timmen). Under tävlingen pratade jag med flera andra, som funderade på att åka till Ungern i maj året efter och springa ett 6-dagars lopp. Jag blev intresserad av utmaningen och sa direkt att jag var med. Som så ofta, så backade de andra, men det gör inget för jag hade bestämt mig.

Jag anmälda mig i juli 2015 och siktade in mig på att slå danska rekordet, som då var på 588 560 meter. Jag hade 10 månader på mig till förberedelse. Och det var en del som skulle läras, kollas upp, testas, köpas och så all träning förstås.

Jag pratade först med min tränare, som sköter min träning. Ser till att den är målinriktat, att kroppen orkar med och håller sig skadafri. Han rådgiver mig i vilka lopp jag skall springa och när de bör ligga, så kroppen och huvudet får den återhämtning som behövas.

En plan blev lagt upp. Jag började testa kläder, skor, näring och flygbiljetten bokades.

Ibland behövas inte så mycket mera än driv, engagemang och viljan till att lyckas.

 

Kommentera

