Träningslördag, blev till träningshelg!

Jag har senaste halvåret haft träningstema var annan helg när barnen är hos deras pappa, ett helt perfekt upplägg tycker jag.

När barnen är hos deras pappa, passar jag på att jobba lite mera, onsdag är väninna dag och helgen är bokat med träning, träningsdejtar och effektiv vila.

Denna lördag hade jag planerad in:

  1. Morgon meditation, 30 minuter
  2. Morgon rehab för onda hälsporrar och vader, 20 minuter
  3. 1,5  timmes funktionell styrka, fokus på bröst, armar och axlar.
  4. 3 km powerwalk, första steg på 3,5 månad.
  5. 2 km simning.
  6. 30 minuter vattenlöpning.
  7. Tranport cykling mellan hem, simhall, affären och hem igen. Totalt 9 km.

Totalt ca 4  timmer och 20 minuters träning på en vanlig lördag. Riktigt härligt.

Emellan träningarna hann jag med en brunch med bästa Ulrika och lördagsmyskväll med barnen.

Jag försöker alltid vara lite väl ambitiös, ju högra målet är, ju mera blir av. Jag hade dock varit lite väl pigg när jag planerade och simningen, 20 km hoppade jag och vilade i bastun istället. Känns i efterhand helt rätt.

Söndag såg ut som följande:

  1. Morgon meditation, 30 minuter
  2. Morgon rehab för onda hälsporrar och vader, 20 minuter
  3. 1  timmes styrka, med fokus på ben, bål och rumpa.
  4. 40 minuter vattenlöpning.
  5. 28 km snabbdistans spinning.
  6. Transport cykling mellan hem, simhallen, barnens matcher. Totalt 20 km.
  7. 8 x långa backintervaller på trainer. Totalt 12 km.

Totalt blev det 6 timmer och 20 minuters blandat träning.

Nu krama soffan och vila lite, imorgon blir det utvärdering hos Naprapat-Erik, kan jag fortsätta öka på powerwalk, börja jogga inom några veckor, för sedan börja springa längre streckar? Jag hoppas det!

Hoppas ni har haft en lika härlig helg som jag!

Kommentera

