Naprapat-Erik snabbfixar han min Plantar Fasciit?

I fredags träffade jag min nya naprapat, Erik. En riktig trevlig kille, som själv haft samma problem och som vet hur det känns när man ser målen långsamt glida ur händerna.

Genomgång av tidigare behandlingar, rehab och smärta. Därefter tittar han på vaderna, knän och höfter.

Erik drar ut vad musklarna ordentligt, knäcker höften in på plats och trycker på de vanliga ställen. Ajajaaaajjjaa! Smärta! Men det gör gott och jag känner hur hälarna och fötterna är i process och jobbar. Bra tecken!

I dag är det dax för nästa behandling. Elektroder på vaderna, töjning och höfterna skall på plats igen. Det går rätt väg nu! Och jag har inte helt gett upp tanken om TEC 50 miles, 12/4.

Det var lite tårar, båda från hjärtat och vaderna, men när Erik kallar mig elitmotioner, blir jag väldig lycklig!

Fortsättning följer!

 

Plantar Fasciit, hälsporre

Kommentera

