Operation och Öppetspår!

Ibland undrar jag själv över hur jag tänker…

Jag har gått ett halvår och väntat på operationstid och S:t Göran väljer att kalla mig 12 dagar innan jag skall åka Öppetspår. Utan att blinka tar jag tiden och med mitt vanliga positiva syn på allt, tänker jag att det nog ordnar sig och det ju bara är att plocka fram pannbenet.

Utan smycken, make-up och med tom mage känner man sig ganska naken och den rosa operationsmössa gör ju inte att man ser super pigg ut.

Skärmavbild 2014-02-14 kl. 21.44.25

Operation i kombi med två sega hälsporrar som inte vill ge med sig och en vinter utan snö, som har medfört att jag endast har åkt 116 km längd -I hela mitt liv, åker jag om en dryg veckan till Mora.

Jag är inte ett sekund tveksam till att jag kan åka 90 km på längdskidor. -Fast jag kommer från Danmark. Frågan är om jag klara tiderna man skall passera de olika posterna på. Kl 18.00 stänger målet i Mora och jag startar i Sälen klockan 7.05. Vilket betyder att jag har 10.55 minuter på mig.

Banprofilen är klart fördelaktig, likaså är mitt pannben, kondition, bålstabilitet och glädjen. Frågan är bara om snabbheten räcker till.

 

Skärmavbild 2014-02-14 kl. 21.38.44

Det går nerför nästan hela vägen.

Hur som. Jag åker till Mora, sover hos Irene och Lasse, drar till Sälen mitt i natten och åker så lång jag får. Hinner jag inte till Mora i tid, har jag fått ett fantastiskt äventyr, några härliga kväller på Ågesta. Och ett nytt mål för 2015.

MEN det finns ju oxå en möjlighet att jag kommer dyka upp i Mora innan 18.00 på måndag kväll. Och då vänner, då vet vi att allt är möjligt för den som satser, är positiv och optimistisk och tror på att allt är möjligt! För allt är möjligt för den som vill. Och viljan skaffar sig den viden som viljan behöver… Det vet vi sedan innan.

Välkomna att följa mig på http://www.vasaloppet.se måndag den 24/2, jag har startnummer 11135. Resan från 0 till 90 km på 44 dagar!

Kommentera

