Träning och återhämtningshelg!

Denna helg har varit vikt för träning, återhämtning och vila efter en lång arbetsvecka och med fokus på hälsosam och ren mat, som gör min kropp stark, så den orkar alla utmaningar och roligheter som den har framför sig i år.

Fredag: Sent hem från jobbet, planerad var ett cykelpass, 20 km. Valde  vila i soffan och läsa ut pendeltogsboken jag har läst senaste veckorna. Känns som ett bra val. Kroppen ville vila.

Lördag:

  • 8.30 börjar med ett styrkepass på gymmet, sedan storhandling. Laddat med massor ekologisk, bra mat i kylen.
  • 30 min funktionell styrka hemma. Vila en timme. På med kläderna och ut i snön. Om 43 dagar åker jag de berömda 90 km från Sälen till Mora och just nu är jag nybörjare. Tur att snön äntligen kom!
  • 6,8 km längdåkning.
  • 20 km cykling från fredag.
  • 25 km cykling, som var planerad idag.

Söndag:

  • 8.30, 60 min styrka på gymmet.
  • 40 km på kondicykeln, vila i soffan.
  • 11 km ländgskidor, vila.

Emellan alla pass, var det massor av nyttiga proteiner, mineraler och vitaminer.

I morgon måndag blir det en lugn vilodag. Då skall kroppen återhämta sig.

Kommentera

