Tackar av 2013!

2013 var på alla sätt ett fantastiskt år, med ett fantastiskt flow och båda balans och harmoni.

Januari:

Pga arbetsbrist blev jag av med jobbet och bestämde mig för att ta’ våren och sommaren ledig och fokusera på träning och familjen. Ett riktigt bra beslut! Det blir mycket löpning och jag har mycket smärtor i vänster höft. Jag anmäler mig till min första maraton och varje dag kretsar nu kring löpning, mat och förberedelse.

Februari:

Mitt första träningsprogram med Mia börjar och jag får mycket bra struktur i träningen och har tagit upp simningen igen, en fantastiskt känsla. Jag är nu hemma-mamma, bakar bullar, renovera klart huset och tillbringar mycket och viktig tid med barnen. Efter naprapat besök blir höften bättre och jag börjar intensiv rehabträningen. Långpassen börjar ta fart och jag upplever en kärlek efter att springa långt, som jag inte visste fanns.

Mars:

Fokus på träning och barnen. Vi åker på en mysig och mycket trevlig långhelg till Barcelona. Jag inser hur mycket kosten betyder för träning och välmående och jag börjar lägga om kosten, en mycket intressant resa har börjat.

April:

Jag åker till Italien och hälsar på en gammal och kär vän. En fantastiskt vecka med mycket löpning, makalös mat, långa samtal och god vin. Träningen flyter på och jag springer mina första ultraintervaller, 6 mil fördelad utöver en hel dag. En makalös känsla. Sjukgymnast-Peter och massor rehab har nu återställt min höft.

Maj:

Barnen fyller år och mama och papa kommer och hälsar på. Riktigt trevligt! Uppladdning inför mitt stora mål maraton under 4 timmer, utöver lite knäproblem mår kroppen riktigt bra och jag springer nu mellan 8-10 mil i veckan. Jag börjar söka jobb och kommer till många insikter i livet.

Juni:

En makalös känsla när jag spring i mål på Stockholm Maraton på 3.52.05. Jag har hittat hem, men varför sluta efter 4,2 mil, det var ju så roligt? Tankarna och drömmar om ultra börjar ta fart. Fredrik och jag fira en underbar midsommar och jag stortrivs med mitt liv hemma, med fokus på träning, barnen och trädgårdsrenovering. Jag anmäler mig till Stockholm Ultra, målet är klart -Jag skall bli ultralöpare.

Juli:

En fantastisk och lycklig semester först i Fredensborg, en vecka i Kolding och avslutningsvis med hela familjen i Skagen. Jag är mycket tacksam för livet! 3 veckors solosemester och jag kör runt till alla kompisars sommarställen och hälsar på. En riktig härlig roadtrip med många skratt, träning i olika formar anpassat efter mina värdar, en resa som jag aldrig hade haft möjlighet att göra om jag jobbade. Träning inför Stockholm Ultra är på sin höjd. Jag tester hur långt jag kan gå och går på 10 timmer, 6,2 mil. Runt i stan och upplever alla minnen från mina första år i Stockholm. Makalöst, lycka är känslan för juli.

Augusti:

Jag gör det! Springer 5 mil på Djurgården i 28 graders värme på 5 timmer. Lyckan är total och jag har äntligen hittat hem. Hittat min grej! Jag får oväntat stöd, coaching och support av Mia och Silvio. Vilken kärlek! Jag börjar jobba, vet att det inte är rätt, men tar det och fortsätter söka efter rätt jobb. Kroppen mår bra till trots för den enorma påfrestning med all träning.

September:

Motivation och humör börjar vika, jag måste byta jobb. Jag kan inte låta jobbet dra ner mig. Tjejmilen, Stockholm Halvmaraton, Lidingöloppet är några av loppen jag spring under september. Jag perser, spring snabbare än mina uppsatta mål. Kroppen är stark och jag utvecklas enormt, lär mig otroligt mycket om min kropp och målsättningar. 7 minuter från silvermedaljen på Lidingö gör mig bara mera nyfiken på vart löpningen skall ta mig!

Oktober:

Kroppen är trött och för minimal belastning börjar jag springa många pass på bana. Helt oväntat har jag ännu engång hittat hem. Jag älskar banlöpning och betar av långpass efter långpass på Källbrinks IP. Barnen åker på höstlov till mormor och morfar och jag har mycket tid för mig själv.

November:

Jag åker med Mia och Silvio till Österlen och springer årets sista maraton. En makalös och lärorik helg. 38 timmers prat om löpning, livet, kroppen, bra mat. Bara avbruten av en maraton på kvällen i ett svart Österlen. Tävlingssäsongen är över och jag har en tid med träning inför min svenska klassikar och förberedelse för ett Ultra-2014. Jag börjar mitt nya jobb och känner äntligen efter flera år att jag hittat hem. En ny bransch, ett nytt yrke. Lyckan är total!

December:

Mycket tid tillbringas med barnen, julmys och harmoni i livet. Mycket energi går åt att lära mig nya jobbet. Mamma fyller 70 år och vi fira julen i Danmark. Mysigt och härligt.

Jag stänger nu ett makalöst 2013, som på alla sätt har varit som jag önskade. Det var året då jag verkligen hittade hem, båda yrkesmässigt och privat. Min hälsa är i topp, jag mår bättre än på många år. Vårt hem är färdig renoverad, jag känner en härlig lycka med barnen och mitt liv!

Nu har ett nytt år börjat och jag har lika höga förväntningar till det!

Kommentera

