Flyt just nu… Eller inte!?

Receptet på en snöfri vinter, verkar vara att jag anmäler mig till Vasaloppet!

Det är inte många veckor kvar till jag skall åka från Sälen till Mora, 9 mil… Jag hade räknat med att hinna åka en del innan och från måndag, har jag längdåkning på mitt träningsschema.  Och… Det är inget snö, jag har inte ens provat mina skidor. Men vadå?! Jag åkte ju 30 minuter på Ågesta i ’99 och två dagar i.. typ 1993. Jag ser det inte som ett förhinder, utan som en extra utmaning…  Jag fixar det!

Jag har äntligen fått mina underbara, fina, lila Icebugs. Och marken är grön. Asfalten svart.

Idag lyckas jag ha på mig naprapat-trosorna på (Bra prestation miss D! (flyt)) och naprapaten fixade min höft, som nu är nästa smärtfri och 100% rörlig igen. Bra! Mindre bra var det att hon sa det högt. Placer fasciitis. Det där läskiga ordet. Flytet ligger i, att jag redan har rehabbat i 2 veckor, är mycket bättre redan och i morgon börjar behandling. Lunchen tillbringas hos naprapaten. Jag har vilat 6 dagar och får nog vila några dagar till. Cykling och styrka träning blir det istället för löpning.

Hittade denna härlig text när jag googlade på bra fly:

Skärmavbild 2013-12-11 kl. 21.22.27

Kommentera

