Tröttheten och hösten!

Vad är det med trötthet och höst? Varför hör de så väl ihop?

Jag äter bra och nyttigt, jag får mina 30 minuter av ljus och somnar i tid på kvällarna. Inget hjälper. Jo, förresten, lite kanske.

2011 när jag hade grova sömnstörningar och fick diagnosen ”kronisk insomnia” beordrade läkaren, att jag skulle se 22 nyheterna innan jag fick somna. Sedan diagnosen och alla åtgärder i vardagen, har jag sovit oerhört bra. Varje dag tackar jag för sömnen, det finns inget så fantastiskt som att få en bra natts sömn och vakna utvilad och pigg.

Nu är nyheterna slut och då får jag somna.

Godnatt!

Kommentera

