Tillbakablick på 2013 och nya målen!

Jag är så nyfiken. Jag vill så mycket.

Det är svårt att vara lagom i mellanmjölkens land. Men det gör inget, jag trivs med att vara annorlunda.

Tävlingssäsongen 2013 är över. Jag har presterat, med tanke på min korta träningsbakgrund, riktig bra. När jag titta på alla medaljer som hänger på sin krok i sovrummet, känner jag stolthet och balans. Jag har hittat min grej, det jag verkligen brinner för!

Jag längtar till nästa maraton. Jag vill kapa 10 minuter på min tid och komma ner till de magiska 3.40. Jag vet jag kan, jag skall bara ha lite bättre taktik, bättre koll på mitt vätska intag och flera mil i benen. Två maraton har jag bokat in i 2014 och det blir nog ännu ett.

Jag vill kapa 2-3 minuter till på milen, jag skall visa de som skrattade när jag satta upp målen för 2013, att allt är möjligt. Jag nådde inte helt i mål med 48 minuter, men nästa år kommer jag klara milen på 46 minuter.

Jag sprang mitt första Ultralopp, visserligen bara 50 km. Men ultra är ultra, oavsett om jag bara tog den blygsamma distan på Stockholm Ultramaraton. Nästa år springer jag 50 miles i april och i augusti ger jag mig ut på mitt första 100 km lopp. Jag längtar till jag står på startlinjen, långt utanför min komfort zone.

Senaste dagarna har intresset och nyfikenheten för 24-timmers lopp växt fram. Jag har nu envist frågat CoachMia och googlat fram information och tanker. Nyfikenheten bara växer. 2014 är året där jag springer mitt första 24-timmers lopp, det är jag helt säker på.

Just nu får jag knappt på mig mina skor, därför vilar jag och pauser denna vecka. Men på måndag börjar nya träningsschemat,  det kommer bli tungt, jag skall bygga upp kroppen för nästa säsong. Jag skall bygga med styrketräning, rätt mat och massor löpning, längdåkning och simning.

Resan utanför komfortzonen fortsätter i högt tempo! Och jag är störtkär i känslan!

 

 

Kommentera

