Hur mår kroppen?

Ja, hur mår min kropp? Nu har jag sprungit lopp varje eller varannan helg sedan 4. Augusti, vilket har varit roligt och jag har lärt otroligt mycket, båda om löpning, om mig själv och jag har verkligen lärt känna min kropp. Jag har lagt 100-vis av kilometer bakom mig, en makalös känsla.

Denna vecka skall jag vila, låta kroppen återhämta och reparera sig. Jag har valfri träning, vilket kommer bli kortare promenader, simning och styrka för överkroppen.

Men hur mår kroppen?
Knä och anklar:
Efter helgens maraton har jag inga känningar varken i knä eller anklar, jag är så otrolig glad och nöjd med att alla rehab- och styrkeövningar har gett resultat.

Nacken:
Nacken krånglar, men jag känner att den är på bättringsväg. Lugna rehabövninger, liniment och muskelavslappnande tabletter, som jag fick förra måndagen tror jag kommer göra susen denna vilovecka.

Vaderna:
Vaderna som varit stela senaste 3-4 veckorna, varken massage eller stretch har gjort någon skillnad. Fick tips från CoachMia om att ligga högt med benen på nätterna, massera, använda linex och ta lite blodförtunnande innan jag lägger mig. Rehab vader började igår kväll.

Och tillkommen i lördags, mina stortå naglar är blåa och stortåarna är tjocka som tyska korvar. 3-4 dagars vila kommer göra susen.

Summasumarum är att jag mår oerhört bra i kroppen och att mycket vila denna vecka kommer göra mig starkare inför den period som kommer nu. Nu skall jag bygga upp kroppen, så den klarar av alla målen i 2014!

Kommentera

