Hässelbyloppet 2013… Vilken överraskning!

Jag var tveksam till om jag skulle springa överhuvudtaget. Bestämde mig för att åka till Hässelby, träffa Bitta som planerad och innan start ta’ beslutet om jag startar eller inte. På vägen ut bestämde jag mig för att starta och ta det som ett lätt träningspass…. YEAH RIGHT! Hur skulle jag kunna stå på startlinjen och ”ta’ det som ett lätt distanspass”?

Nackspärren var total. Aldrig har jag haft en så ihållande huvudvärk! Bitta massera nacken när vi går från IP och fram till start, hon snurrar lätt någon minut och det känns redan mycket bättre. Huvudvärken är borta och jag kan titta till vänster och lite till höger. Lyckan är total! Tävlingsinstinkten skriker i huvudet…

Starten går och det är TRÅNGT! Som vanligt står jag allt för långt bak och får passera 6-700 tjejer innan jag fritt kan springa. Snabbt går det på denna flacka bana. Jag är nöjd, har ont. Jag fokusförflyttar.

Trött, nöjd och glad springer jag i mål. Ett mil lopp är slut innan man kommer in i bubblan.

En förbättring av tiden med 4 minuter från förra året och 1.22 minut från tjejmilen för en månad sedan. Jag är nöjd med dagens prestation, fast målet var att gå under 48 minuter. Nästa år står jag längst fram, då jäklar!

Från 48.37 jobbar jag mig nu ner mot nästa års mål: Milen på 46 minuter.

Kommentera

