Teknik med sjukgymnast-Peter.

Jag har verkligen hittat en fantastiskt sjukgymnast!

Han hjälper mig med knän, höften när jag hade problem med den och nu med fötterna, som inte verkar ville ge med sig och bli bra.

Förra veckan träffade jag honom och hade fått i uppgift att ta med mina löparskor (hade bara med två par) och filma min löpstil från alla håll. Till det hade jag tagit hjälp av Karin, två korta film och mycket skratt blev det till.

Vi börjar med att titta på mina film, han spolar fram och tillbaka, tillbaka och fram. Han verkar nöjd, men har synpunkter på min avstamp och hur högt jag lyfter benen. Väl ute på gården bakom huset springer jag fram och tillbaka, han ropar och tittar, jag springer igen, övar, övar och övar igen.

Nu har jag själv googlat, tittat på filmer varje kväll innan jag lägger mig och försökt under ca 5 mil att förbättrar min stil. Jag märker direkt att jag blir mera trött nu i början och att jag utan problem springer fortare. Verkligen kul… jag har dock många mil kvar till den nya stilen sitter.

Så här ser man ut på bild, när man spring… Vilka tjocka lår jag har! :-)Framöver skall knä och fötter högre upp och kroppen lutas lite mera framöver. Då blir det snabbare tider framöver!

Skärmavbild 2013-09-10 kl. 09.59.18

Kommentera

