Tjejmilen, årets roliga event!

För ett år sedan sprang jag 1-2 gångar i månaden och kom på en vecka innan tjejmiljen: ”just ja, jag kanske skulle springa lite innan loppet”.

När jag åkte hem från Gärdet den dagen, visste jag att jag var fast. Det var ju hur roligt som helst med tävling, med löpning och jag visste att jag hade potential för att bli bra och samtidig göra något jag verkligen mår bra av. 54.21 var tiden 2012.

Självklart anmälda jag mig igen i år och målet var klart: Springa under 50 minuter.

Det var en varm dag, det kändes tungt från första steget. Jag kom allt för sent till starten, hann inte dricka och gå på toaletten. Skärpning Miss D!! Jag sprang 1 mil kissnödig och törstig, 21 grader och sol. Jag fick verkligen kämpa hela vägen. -Fast det bara var en mil, kändes det som 3.

Hur som… CoachMia, hade skrivit 49:59 på träningsschemat. Noga och ordentlig som jag är, leverera jag ju givetvis det. 49:59 blev tiden. Jag uppnådde målet för 2014, att subba 50 minuter på milen. Och jag vet jag kan göra det bättre.

Givetvis är jag anmäld nästa år. Då skall Sofia och jag springa tillsammans. Det ser jag verkligen fram emot!

IMG_4761

 

Träffade på killen från Amigo, som lyssnade på Re-Sepp-Ten. Riktigt roligt att sjunga med på den! ”Vi er röde, vi er hviiiide”. Danish dynamite! 🙂

Kommentera

