40-års krisen…

Tar mig till en stooor utmaning.

Jag har som många redan vet, bestämt mig för att göra en svensk klassiker.  Men i sammentaget av 40-års kriser tycker jag ändå denna, är av de bättre. Jag behöver varken motorcykel, bröstförstoring eller att skilja mig.

Det är inte många dagar kvar till första etapp, Lidingöloppet, som ju är en av mina favoritgrenar: löpning. Världens största terräng lopp, 30 km. Tidigare har denna distans, på denna typ av bana varit helt utan för mitt räckhåll. Men med riktig många mil i benen, så antar jag nu utmaningen.

Jag har prov sprungit banan vid två tillfällen och konstaterad att den är tuff och mycket vacker. Jag ser verkligen fram mot startskottet!

För de som inte vet vad en svensk klassiker är, så är det 4 lopp som man skall genomföra inom ett år. Så här skriver wikipedia:

En svensk klassiker:

Jag ligger till lite bilder från min provspringning av banan för några veckor sedan.

Vid startVid start, idag väldig ensam!

IMG_4681Vackert hela vägen!

IMG_4682Räddning på en varm dag! Jag överlever! 🙂

IMG_4654Och avslutningsvis en benbild!

 

 

Kommentera

