#21098 Stockholm Halvmarathon

IMG_4878

När jag för ett år sedan började springa regelbunden blev jag sugen på att testa Stockholm Halvmarathon. Jag anmälda min lillebror (som är en erfaren löpare) och mig, till det som jag trodde skulle bli min toppprestation under 2013. Verkligheten blev en helt annan och att jag skulle hinna med båda ett maraton och ett ultralopp innan, hade jag ingen aning om!

Tyvärr fick min lillebror förhinder och jag sprang själv.

Stockholm bjöd verkligen på en fantastisk dag! Sol, blå himmel och 21 grader. En perfekt dag för ett härlig träningspass inför Lidingöloppet om två veckor.

CoachMia hade skrivit 1:47:59 på mitt träningsschema och jag trodde att jag skulle kunna göra det ännu lite fortare, men så blev det tyvärr inte. Sluttiden hamnade på 1:49:52. Två minuter från min måltid!  Inget mera snack, inga ursäkter. Jag är inte tillräckligt snabb och jag har inte tränat tillräckligt mycket i värmen och på banan, som bjöd på flera backar än jag trodde.

Nu är det nya tag i höst! Jag har en del lopp kvar innan säsongen sluter och jag skall göra en enkel operation, som innebär ett uppehåll från löpningen på 4 veckor. MEN jag vet att jag kan bättre!

Kommentera

