Midnattsloppet -Ett roligt snabbdistans pass

Vilken rolig kväll vi hade Sofia och jag.

Vi träffade Ulrika och Johan en stund innan Sofia började sitt lopp. Härligt med en egen hejaklack!

Sofias första lopp. 1750 m. Hon var lite orolig och frågande till hur hon skulle lägga upp det. Vi gick igenom teknik och upplägg under uppvärmningen.

20130820-121128.jpg
Två tjejer redo för start!

Sedan sprang hon. Fort gick det. Vi ropade allt vi kunna innan vi rusade till målet, men hon var redan i mål.

7.41 minuter. En otrolig bra prestation, som placerade henne på en 15. plats i sin grupp av 12-åringen och nr 66 av alla 2000 barnen.

Efter Sofias målgång tog en kvällsmacka hos Ulrika. Vilket härligt lördagshäng!

Jag har varit omotiverad att springa midnattsloppet, lite stressat över många lopp nu efter sommaren och trött i kroppen och benen efter Stockholm Ultra och min långa promenad i slutet av juli. CoachMia hade skrivit att jag skulle springa på 52 min i träningsschemat. Jag var nöjd med 54 min.

Och ändå gick det bra, mycket bättre än förväntat!

Veckans vila hade gett utdelning. Fast det var trångt och jag sprang fram och tillbaka för att komma fram, fick jag ändå upp farten och låg på 4.30-4.50 pace hela vägen. Lite gång i början och lite långsammare upp mot Sofia kyrka gjorde att jag gick i mål på 50.17. 1.36 snabbare än min bästa mil och bara 18 sekunder från målet för 2013.

Otroligt kul. Otroligt skönt att all sommarens träning har gett resultat och mycket bra med ett snabbdistanspass.

Nästa år skall Fredrik också vara med, en riktigt härlig familjaktivitet är det.

Kommentera

