Ett vuxet och rätt beslut!

Jag känner mig vuxen. Stolt. Jag har varit trogen mig själv. Gjort som jag lovat mig.

Jag har gjort det på ett förnuftigt, bra och rationellt sätt. Jag var trevlig. Saklig. Kärleksfull. Kärleksfull mot mig. Och mot honom.

Jag har ”slängt” min stora kärlek ut. Han behöver få ordning på sitt liv. Den resan måste han göra på egen hand, som tur är, är han på god väg redan.

Han behöver ordna sin jobbsituation, anpassa den utan resor 4-5 dagar i veckan och risk för hjärtinfarkt som killen innan fick. Lösa sin boendesituation och flytta ”hem” till Lidingö. Han behöver få hjälp med sin mamma, som är tyvärr är väldigt sjuk. Och mest av allt sluta prata och drömma, utan möjlighet för agera, som livet ser ut nu.

Han vill höra av sig, hålla kontakten. Fika när han är i Stockholm. Inte släppa taget. Denna gång är annorlunda, det vet vi båda.

Jag är nöjd. Glad. Känner kärlek. Det kan inte vara på något annat sätt. Jag har gjort min resa redan. Han gör sin nu. Och jag väntar gärna in honom.

Skärmavbild 2013-08-15 kl. 21.08.21

Kommentera

