12 timers promenix!

Jag gillar powerwalks och promenera mera än gärna. Dels är det ett fantastiskt sätt att ta sig från punkt A till B på, men det är också en härligt sätt att umgås med väninnorna på.

Jag är inne i en konstig period i livet, där jag tydligen skall testa massor saker. Senast var det: ”Kan jeg gå 6 mil på 12 timmer, med 12 minuters paus?”

Jag bröt efter exakt 10 timmer och 62 km. Det var tuffare än jag trodde, men oxå en helt makalös dag.

05:30 Nu börjar jag! Ser ju redan trött ut!

Skärmavbild 2013-07-28 kl. 21.50.28

 

 

 

 

 

8:00 Frukost i Sjöstaden

 

 

bild-18

 

 

 

 

 

 

10:35 Garmin har fortfarande batteri

IMG_4388

 

 

 

 

 

 

Utsikten från vår första lägenhet, när jag flyttade till Sverige för 14 år sedan. Så vackert. Så många minnen.

IMG_4385

 

 

 

 

 

 

13:35 Kom igen benen. 4 timmer kvar!

IMG_4389

 

 

 

 

 

 

Sista timmarna på IP, mjukt underlag och inga backar

bild-19

 

 

 

 

 

 

Efter  Stockholm Ultra, skall jag testa igen. Denna gång är målet 20 timmer. Otroligt roligt! Det var inte sista gång jag gick låååångt!

En kul och spännande utmaning!

2 thoughts on “12 timers promenix!

    1. Yes! Ble så inspirerad av detta års, av Silvio och uthålligheten, att jag var tvingat att testa. Mycket jobbigare än väntat. Ser fram emot nästa sommars fotrally.

      Skall försöka mig på 20-timmers, senare i höst. Bara på skoj! 🙂

Kommentera

