Intensiv vecka är i full gång!

Min första intensiv vecka efter maraton är i full gång. Det är en utmaning för de flesta att hålla uppe träningsintensiteten under semestern, så även för mig. Det blir för istället trevliga grillkvällar, mysiga fikastunder och härliga samtal med familj och goda vänner, vilket också är helt underbart!

Denna vecka ser jag glatt på, när kvalitetspassen bytts ut mot sociala 15 och 8 km pass.

Ikväll har min goda vän Henrik avlyst vår långpromenad på Løveodde, då han spontant åker iväg till solen med sin dotter. Tråkigt, men bra att det frigör tid till 9 km med Sofia (hon vill löpa sitt längsta pass någonsin och skall ta’ sitt rekord från förra veckan på 8 km… lika som bär är vi, mamma och dotter) och därefter får det bli tisdagens stegintervaller som i tisdags byttes ut med 15 km pratlöpning med min bästa svägerska.

Denna vecka har sett ut som följande:

Måndag: Morgonjogg, 6 km
Tisdag: 15 km i 6:10 tempo
Onsdag:
Torsdag: planerad socialjogg med moster, 8 km med Sofia och 7, 6, 4, 3, 2, 1 stegintervaller.

Det som är kvar denna vecka:

Fredag: styrka 1 timme+rehab träning
Lördag: styrka 30 min+snabbdistans tävlingstempo 7 km
Söndag: långpass +20

Jag skall nog få till min intensiv vecka! Ingen tvekan om det!

Kommentera

