Träningspass från helvete! Och nya Saucony Mirage 3… Kärlek på riktigt!

I kväll avverkade jag ett otrolig jobbigt, men ändå roligt pass.

Nya Mirage 3 skor, gjorde ju bara det hela lite härligare. Och det är 3:e par jag nu skall slita ut. Denna gång rosa! Snacka om att hitta sina favoriter! Tror Saucony gillar sådana kunder som jag!

1) Uppvärmning 12 minuter

2) Styrka pass på maskinerna på IP, samt 2 x 20 utfall, 2 x 40 benlöft, 2 x 20 tåhävningar, 2 x 20 armhävningar, 2 x 90 sek plankan, 2 x 30 snäckan med gummiband, 2 x 25 rygghävningar och lite annat gott och blandat.

3) 25 minuter fartlek: 2 lyktstolpar spurt, efterföljt av 2 lyktstolpar jogg.

4) 10 minuter nerjogg och stretch

Jag märkte direkt att jag hade för mycket kläder på mig och att jag under dagen hade druckit för lite vatten. Tur att iskallt vatten finns på toaletterna på IP!

Dagen lärdom: 

Köp nya shorts (jag har bara ett par löparshorts) och ge dig 110% i alla pass. Drick mera vatten, även när dagen är stressig, så orkar kroppen mera och effekten blir högre.

Nu extrem ont under och på sidan runt knäna, tror tyvärr inte att det går rätt väg just nu. Eller oxå beror det på all trädgårdsarbeta senaste veckorna.

Sammanfattat: Ett kort och härligt kvällspass med förbättringspotential!

 

Kommentera

