1. Juni 2013 – ASICS Stockholm Maraton!

Jag fokuserade på maraton och fick inte upp detta inlägg i lördags innan jag åkte in till stan och till mitt första maraton. Men här kommer det!

Det är lördag den 1. Juni 2013. Datumet jag fokuserad på under många svettiga, kalla, långa, tuffa, härliga träningspass. NU. ER. DET. IDAG!

Jag har förberett mig maximalt, efter de fortsättningar jag har och den tid jag tränat löpning på denna nivå. Kört stenhårt efter Mias träningsprogram senaste månaderna, vilat, ätit, fylld på alla kroppens celler och depåer, tagit in information, jobbat mentalt med banan och nu är jag redo. Jag blir inte mera redo än så här. Jag kan inte göra mera just nu. NU är det tid att prestera.

Mål för min första maraton: 

4.30 kan jag leva med, men blir nog lite besviken, menmen jag är ju oerfaren.

4.20 är ok. 4.10 då är jag nöjd. SUB4 är ett mål, men nog inte denna gång.

Mia skriver till mig: Det kan gå bättre än du förväntar dig och det kan gå annorlunda än du förväntar dig.

Ni som känner mig vet att jag har en extrem vinnerskalle, när det är något jag går in för. Ni vet oxå att jag är målinriktat och fokuserad. Allt är en tävling här i livet, då blir det mycket roligare. Pappa sa när jag tävlings simmade för många, många år sedan: ”Det gäller om att vara med, inte att vinna”. Snälla pappa, ville inte jag skulle bli ledsen och besviken när jag inte vann. Men så fel han hade!

Obligatoriska bilden, så ser ni vilka färger ni skall titta efter!

Obligatoriska bilden

Kommentera

