Pepp, coaching och uppbackning!

Jag är helt oerfaren, det är mitt första maraton!

Jag har kört massor härliga långpass och jag vet att jag fixar distansen inom den tid man har. Träningsmässigt är jag så förberett man hinner bli, på de 6 månader jag haft på mig. Jag har fått råd från härliga PT Max, från sjukgymnast-Peter, från lillebror som själv sprunget ett gäng maraton och massor andra träningskompisar. Och så självklart från coach-Mia, som har försett mig med träningsschema, tips, pepp när jag behövd och svarat på oändlig många frågor.

Det känns tryggt att Mia är där på lördag och skickar iväg oss tre adepter, som skall springa. Sedan står hon vid 22 km och sedan ses vi på Stadion efter målgång. Barnen kommer vara där och heja, vilket ju är det viktigaste och sedan vet jag att ett gäng kompisar kommer stå vid vägen och heja under resans gång.

Så här glad kommer jag vara alla 42 195 meter på lördag. Jag skall njuta av varje steg och känna av folkfesten, som kommer vara i hela stan. Det här är bara början! När jag återhämtat mig från lördagens prestation, kommer jag sätta in en växel till och träna inför mitt första Ultra lopp.

Nu sista styrkepasset, sedan är det kolhydrat tömning och laddning, två distans pass och massor vila kvar. På lördag 12.10 står jag på startlinjen och vid 16.20-16.30 springer jag in på Stadion, troligen med rysningar över hela kroppen och tårar i ögonen!

Skärmavbild 2013-05-27 kl. 16.20.39

Kommentera

