Genrep i ett soligt och vackert Stockholm!


Med två veckor kvar, kör Gustaf och jag långsta rundan på Stockholm Maraton. 25 km.

Rätta kläder, rätta skor, rätt dryck. Genrep!

Vi möts upp på kajen nedan för centralen, går igenom rutten, planerad minut tid och börjar med uppvärmning. Solen skinnar, det är 14 grader redan vid 8.30 och vi har dryga två underbara timmer fram för oss. Det är första gång vi springer tillsammans, men har försökt få ihop det under flera månader. Nu, äntligen!

Vi börjar på Vasagatan, Odengatan, ut på Djurgården, via Strandvägen och Slussen till Västerbron. Det är min första gång över Västerbron, mycket har sagts och jag sett fram mot denna ”backa” i flera dagar. Gustaf som sprang maran 2007, påpekar flera gångar att vi skall ha lite tid tillgodo för Västerbron, men det visar sig vara lugnt vi håller tiden på 5.35 upp på kroken och joggar lätt nerför. Vilken mäktig känsla. Via Rålis och alla turister vid Stadshuset och vips är vi tillbaka vid kajen. 2.22 är slut tiden, med kisspaus, kortläsning på Djurgården och lite foto på vägen så slutar vi med en snittid på 5.37.

Jag känner mig redo. Om 14 dagar och några timmer springer jag in på Stadion. För första gång någonsin på Stadion och med en avslutat maraton bakom mig. Mina hjärtan och flera vänner kommer vara där och hejar på mig och jag känner redan nu den magiska känslan. Larvigt… Kanske!? Men för mig makalöst!

IMG_3480

Och ja, Ny bh är köpt inför 1/6!

 

Kommentera

