Ljuset i tunneln är här!

Efter två hårda veckor av smärtor i höft och plötsligt extrema smärtor i höger knä och lårben, följer jag nu sjukgymnast-Peter restriktioner för min träning. Först skulle jag fortsätta springa enligt träningsschemat och inga långpass över 2 mil. Nu rehab övningar för knät och skall nu hålla mig till 3 pass per vecka av högst 1 mil, jag har bytt intensiva intervall pass ut med simpass och långpass med powerwalks.

Hur som helst, så har korrigeringen av min höft och kotor äntligen gett resultat. YES! Jag har inga flera smärtor i min vänster höft! Det är helt otroligt, efter 3 månader av besvär har jag nu lyckas tränat upp musklerna och jag är helt bra! Nu är det bara knät kvar, men eftersom det inte är något fel på det, bara biverkningar av att jag kompenserad för höften, så är jag säker på att det också snart blir bra!

Snart springer jag lättare, med bättre teknik och snabbar än jag gjort någonsin! 

Kommentera

