Simningen är tillbaka efter 22 år!

Nöjd och trött efter ett osedvanligt lättsamt och kul träningspass idag. Troligen beror lättsamheten på att jag vilat extra mycket och endast rehabtränat och därmed kört korta 3-4 km jogging rundor senaste vecka. Ännu en påminnelse på att vila är guld!

Jag joggar med Fredrik på cykel till skolan och fortsätter därefter till simhallen. Simmar mina vanliga 4 x 900 m och avslutar med 400 m lugn simning. Efter jag börjat dricka under passen, får jag upp flytet och de 60 sekunders vila mellan intervallerna känns som en fin belöning. Bastu, lite rehab övningar och stretch i ångbastun och därefter joggar jag till gymmet. Träffar Rikard och vi kör ett bra styrkepass, där jag fokusera på bål, axlar, armar och bröst. Riktigt skönt och bra. Sedan sista 3 km jogg hemåt. Här kör jag sista rehabövningarna som jag behöver för dagen och är nöjd efter 4,5 timmes träning. 

Kommentera

