Reflektion efter gårdagens ”1 mil var tredje timme”

En riktig lugn dag i soffan med en bra film och gott om näringsrik mat er vad jag behöver idag! Ingen träningsvärk bara stel i vaderna. Utsidan av högre knä är lite svullet och jag känner igen av höftskadan, som jag dragits med hela vintern.

MEN med tanke på att jag sprang 6 mil, så tycker jag kroppen känns riktig bra.

Jag har reflekterad och tror inte jag kunna ha gjort så mycket annorlunda. Jag är överraskat över så svårt det var att äta och glad att jag hade handlat powerbars och massor frisk frukt till smooties. Proteinpulver med olika smaker, var bra variation. Det jag saknade var någon form av recovery dryck och cola, som jag medvetande inte hade köpt.

Jag sov och vilade mellan varje rond vilket fungerade bra för mig och jag var pigg vid varje start.

Jag duschade efter tredje och sista ronden, jag var livrädd att skicka signaler till kroppen: Nu är vi klara med dagens träning. Vilket också fungerade utmärkt.

Det var oerhört kul med sällskap på de sista 4 ronderna. Tack killar för att ni ställde upp! Första ronden sprang jag utan musik och andra ronden med musik. Det kändes riktigt bra och båda ronderna gick snabbt och lätt.

Kunne jag ha gjort det fortare? Här kommer tiderna igen:

56.38, 55.10, 54.54, 57.13, 1:00:22 och 1:03:23

Tredje ronden var 3-4 minuter från min tävlingsfart! Målet var att hålla alla ronder under 1 timme, vilket jag inte lyckades med på slutet. Ja, möjligen hade jag kunnat bita ihop och inte gått upp för  hälften av ”helvetes” backan på sista ronden. (som alltid är lika jobbig och som jag alltid avsluter ett löppass med).

Vilken utmaning skall jag hitta på nästa gång? Det här var ju riktigt roligt! I kväll pizza!

One thought on “Reflektion efter gårdagens ”1 mil var tredje timme”

Kommentera

