Naprapatens quick fix…

Jag har i det här läget lärt mig att quick fix inte finns. Tyvärr!

Men… Mötet med naprapaten igår öppnade ändå en helt ny värld för mig.

Han knäckte på 4 ställen och värken i låret och stelheten i vaderna försvann direkt. Efter knäcken i nacken, fick jag tillbaka kraft i vänster arm och ben. Helt otroligt! Vilken kille!

Han tyckte jag hade gjort en enorm utveckling på bara 5 månader och menade, att tack vara mina starka muskler (??!??!), så klara min kropp av stegringen jag gjort. Han tycker jag skall förtsätta i samma tempo, men behöver träna upp vissa delar av kroppen, för att problem inte kommer tillbaka. – Och sedan behöver jag ju så klart jobba vidare med fokus på rätt teknik, för att kroppen skall orka med.

Som han sa: ”När du har cement i hela bålen, då kan du springa hur långt som helst, 100 km”. Man tackar för info’n och försätter fokuserad träning!

Kommentera

