Ny present idé för framtiden!

Jag är social och jag gillar umgås med mina vänner. Det vet nog alla som känner mig.

Denna höst och vinter är det under helt nya former. Ute på vägarna, i spåret och på gymmet. Flera nya vänner, som delar min entusiasm och passion för träning och löpning har kommit till och vänner som jag haft under många år, har plötsligt börjat löpa och powerwalka på de mest konstiga tidpunkter av dygnet …. 6.30 på lördag och söndag morgoner t ex.

Det är otrolig motiverande och roligt att dra andra, att få feedback på sms, tvittar, fb och mail om hur motiverade de känner sig och vad de åstadkommit. Bara för att vi pratat om löpning eller jag har berättat om mina mål. Eva är en sån tjej, vi håller på och lär känna varandra och på lördagar har vi löpdater i stan. Vi skall ta största delen av sträcken som vi skall löpa 14/9, Stockholm Halvmaraton.

Helt nytt för mig är att jag börjat ge bort starttider i present. Sorry vänner, kökshanddukar, underbara doftljus och ljusstakar är utbytt mot starttider till diverse lopp. Det är roligare att göra saker tillsammans än köpa presenter. Ni har ju allt redan!

Idag är det Sanna som får Hässelbyloppet i födelsesdagspresent.

Kommentera

