Stress och kärlek…

Jag sitter på ett plan, med en småbarnsfamilj framför mig. Mamman ser jätte snäll ut, jag känner igen henne, men kommer inte på varifrån. Kaske en kund jag hälsat på eller en gammal kollega från Fritidsresor, som jag inte känner. Vem vet?

Jisses vad de håller på med sina två små tjejer, den älsta på 2-3 år och den ledsna lilla tjejen, kan inte vara mera än ett halvår.

Stackers dom, man ser emellanåt glimt av desperation i deras ögon, de tycker helt säkert det är bra, att resan tar mindra än 3 timmer och att vi strax är framme på Arlanda. Och når de tittar varandra i ögonen, strålar det kärlek om dom och goda vippar. Vad fint, makalöst, så gulligt.

Tänk om jag någongång i livet får uppleva den sortens kärlek, ett sådant ömsesidigt förtroende och tillit, gränslös kärlek och gemenskap! Också i en pressat situation…

Jag hoppas även jag, en dag kommer ha det som de två. Fast utan en ledsen bebis!

Kommentera

