En underbar fikastund…

Jag hittade ett gammalt inlägg som jag inte publicerade i början av juli, här kommer det…

Sitter o njuter av en underbar kopp kaffe o riktig dansk lagkage på Bröndums hotel i Skagen. Idag är en blåsig dag. Friskt och härligt… Fast vi hade gärna haft lite lä, här i trädgården under vår mysiga kaffestund.

Jag förundras över vad gott, vanligt bryggkaffe smakar i vackert gammalt musselmalet porslin från danska Royal Copenhagen. Vad gott en härlig och fet grädd tårta smakar… Fast jag vet, att den tvingar mig ut på flera timmers powerwalk imorgon. Men vad gör det? Det är värt det! Alla gångar!

Ett gäng normen och svenskar i 55 års åldern, äter en sen lunch, dricker öl från Skagens Bryggeri och fick i detta sekund in en iskall flaska snaps. En av norrmännen tar upp ett bunt med sång häften och de börjar sjunga snapsviser och ”sånt är livet”. Va underbart! Vad roligt, att se ett sådan gäng! Vad jag hoppas att ha det sådan, når jag kommer dit i livet! Nu får de in maten, vad gott det verkar vara!

Nu är det tid för oss att lämna Skagen, alltid lika tråkigt och alltid går tiden häruppe för fort!

Men vi kommer snart tillbaka!

Kommentera

