Att följa sitt hjärta…

Att föjlja sitt hjärta, når man gör sina val i livet, tycker jag inte har varit eller är svårt. Jag har faktisk aldrig riktig tänkt på att jag gör det, innan en väninna sa, att hon beundrar mig för alltid att göra det. Når jag tänker efter, har hon nog rätt.

Märkligt! Interessant!

Jag har gjort det som känns rätt i magen och det som betyder något. Det som involvera de jag tycker om och som jag har kära.

Jag fick engång höra från en person nära mig, att jag inte hade någon moral, att jag inte var ett bra förebild för mina barn. Det som menades var nog, att jag generellt var en dårlig person, pga de val jag gör och mitt sätt att vara på.

Då ble jag väldig ledsen, men bestämte mig att försätta vara som jag är. Försätta att göra de val, som jag gör mig till mig och leva som jag gör… Fast bara lite bättre! Lite snällare, duktigare, lite gladare och mycket mera kärleksfullt. Och sen slängde jag ut honom! Vilket helt säker var ett av dom bättre valen jag gjort och jag fulde helt säkert mitt hjärta då också.

Det har gått fyra år nu, mycket har händ både inuti och omkring mig. Jag är helt säkert, mera jag idag än då. Utan tvekan! Och jag ångrar mig inte en sekund.

Kommentera

