En sjukhus fri månad!

Christer skriver i sin bok, att de flesta har massor önskar, fast vi i Sverige redan har allt man behöver. Tak över huvudet, mat på bordet, värme på vintern och vatten att dricka. En sjuk person har bara ett önska. Vilket ju är helt rätt!

Jag har fundera under de senaste två månader på, när jag kan få bara en sjukhus fri månad. Det skulle vara härligt! Det går mycket tid med att springa på kontroller och ringa på testresultat, boka om tider etc. etc… Tid jag mycket hellre hade lagt på mina barn, våra vänner, i trädgården, på jobbet eller på soffan, ute eller inne, med en god bok!

Nu verkar det som jag ”bara” har ett besök kvar, innan rutin kontrollerna börjar… och sedan blir det nog en sjukhus fri månad, även för mig och redan i slutet av sommaren.
Jag som trodde det skulle gå långt in på hösten, innan det skulle bli så.

Underbart och mycket glädjande, att det redan är nu!

Kommentera

