Nu vet jag!

Jag har sedan januari haft en eksem, eller en form av utslag i ansiktet. Det har vissa dagar inte varit så roligt!

Når jag jobbade på annan ort två veckor i sommar, blev det mycket bättre. En god vän skrämde upp mig med, att det kanske är mögel i mitt hus och att utslagen skulle komma därifrån. Därav att det blev bättre, når jag inte var hemma.

Förmodligen kommer utslagen av stress över allt märkligt, som varit under 2011. Det tror även läkaren, som jag varit hos.

Senaste två veckorna har utslagen blivit ännu bättre och numera synes det nästan inte. Skönt!! Men härom kvällen började det klia och bli rött igen.

Nu vet jag, att ett glas rödvin med en god väninna, gör att utslagen blommor upp igen. Ett enkelt val! Framtiden blir utan rödvin eller annan alkohol. Bra för många saker och inte minst själen!

Men givetvis är ju väninnan kvar!

Kommentera

