7-års bröllopsdag!

Idag kunna vi haft 7 års bröllopsdag. Tyvärr ble det inte så. Men för vår del, var det nog ändå bättre, att vi gick skilda väger.

Men jag är ändå sorgsen över, att inte kunna ge min barn en uppväxt i en riktig kärnfamilj. En familj, där mamma är mamma och pappa är pappa. Där de inte behöver längta efter pappa når vi är på semester, där de inte behöver åka emellan två hem varje fredag.

Jag vet att jag snart kommer träffa en man att leva med. Och även om det kommer bli mycket bra, blir det ändå inte samma sak. Som om mamma och pappa bodde ihop!

Jag får istället se det, som att vi är en del av denna nya moderna familj, med plast syskon och förhoppningsvis halv syskon så småningom. Och inte glömma dessa underbara extra vuxna, som barnen har och kommer ha i sina liv!

Jadu… Grattis! Ifall vi hade hängd ihop.

One thought on “7-års bröllopsdag!

  1. Då hann ni inte med särskilt många vid noggrannare eftertanke. Vi skulle haft vår åttonde i augusti…
    Livet blir sällan som man tror och planerar. och tur är väl det. Faktiskt… kram!

Kommentera

