Vad gör dig glad?

Jag fick för någon vecka sedan frågan: ”Vad gör Diana glad?” Precis så ställdes frågan.

Jag har funderad ett tag och kommer nog försätta göra det ett långtid framöver.

Det jag kommer på är små, enkla vardags saker… glädja i vardagen och vid närmare eftertanke de viktiga ting i livet. Saker som jag kanske tar för givet, men ändå gläds över.

Jag har ställt frågan till ett par kompisar. Svaren jag fick var ganska lika mina egna: Fint väder, ärliga människor, musik, trädgården, glädjen i barnen ögon, trädgården igen… Det är några av svaren jag fick.

Jag undrar vad, han som frågade mig väntade sig för svar. Jag skall fråga honom nästa gång vi ses eller han ringer.

Följande är en del av det som gör mig glad:

Ärliga och öppna människor, att vara en del av mina nära vänners liv, glädjen i mina barn ögon. Glädje över stort och smått. Att ha råd att bo i min underbara villa i skogen, att kunna inreda som jag vill, att ha ett arbeta som jag uppskattar och trivs med, att åka till Skagen en vecka i juli varje år, solen, når någon hjälper mig utan att jag behöver fråga, att kunna skämma bort mig själv med en diamantring, lediga och lata dagar hemma, att pyssla i min trädgård, att träffa min lillebror och hans familj, att cykla en tur med mina barn, att ha Marie som frisör, tystnaden når jag är ensam hemma, ett sms från en god vän eller väninna, en blombukett med gula blommor som jag fick skickat till mitt jobb en gång för länga sen, att köpa en present till en god vän och därmed få en annan att känna sig uppskattat, att ställa upp och hjälpa de jag tycker om, att läsa Christers bok och tänka tillbaka på mötet med han o Carina i deras fantastiska trädgård, att känna sig snygg, fast man bara ser helt normal ut, att somna i dubbelvävd sänglinne från GJD varje kväll, att dricka ett gott glas vin på min teras, att åka till NY och hänga i min brors studie, en tidig morgon promenad i Fullersta, att drömma om en ny bil, vackra vita blommor i mitt vardagsrum, ett leende från en snygg kille en eftermiddag på stan, att köerna slipper tidigare än vid nortull på väg till jobbet, att vara ödmjuk, att inte ha canser, att få höra från Jacob att jag gjort en bra arbeta, når mamma säger att det ordnar sig, fast hon inte har en aning, att åka hem från sjukhuset och vara kry, når Fredrik säger att jag är vacker, att få njuta av mina vackra saker, solen som skiner i min mysiga trädgård, mina allt för få möten med Tina, att titta på eller vistas i vårt mysiga växthus, glädjen över alla mina fina väninnor… hur sjutton fick jag så många goda vänner? Att så många läser min blogg, Frågan om jag alltid är så fint påkläd når jag skall sova….

Ja, som ni förstår finns det mycket som gör mig glad!

Vad gör dig glad? Nyttigt att reflektera över den fråga emellan åt. Du kommer upptäcka att du har mycket att gläds över i livet.

Lycka till! Och tack underbara och fina du, som ställde frågan till mig och fick mig stanna till och reflektera över glädjen i mitt liv! TACK!

One thought on “Vad gör dig glad?

  1. Det finns verkligen många saker att glädjas över. En av dem är DU! Tack för att du finns i mitt liv! Snart kör vi igång med våra noll-kronors-veckor… En annan sak att glädjas över!

Kommentera

