Sovschema i huset i skogen!

Sedan jag slängde ut den otrogna idioten, har vi igen fått tillbaka vår harmoni och glädje i vardagen hemma hos oss. Så underbart! Jag har verkligen lärt mig, att man inte bara skall slippa in vem som helst i vår lilla värld! Speciellt inte når det drappar barnen negativt!

Jag har alltid tyckt att barnen skall sova i var sin säng, men fredag och lördagsnatten har vi tidigare alla sovit i mitt sovrum. Här hemma har vi annars vart vårt rum, Sofias rum, Fredriks rum och mors rum.

Såhär på sommaren är det dock allt för varmt att ligga alla tre i sovrummet, så vi har gjort ett schema nu. Där barnen sover varannan natt i sitt eget rum och varannan natt i sovrummet. De är jättenoga med vem som börjar, ta tillbaka sina saker och vem som börjar når de nästa gång kommer hem från pappa.

Så underbart, så fantastisk, når vi har det så mysigt! Aldrig mera skall jag slippa in någon, som skapar obalans och otrygghet i vår härlig lilla familj!

One thought on “Sovschema i huset i skogen!

  1. Alla lärdomar och insikter är bra/viktiga, även om man ibland tvingas att lära sig den hårda vägen. Ilskan känns dock i varenda ord – men tiden läker alla sår. Kram vännen!

Kommentera

