En ny vän…

Jag har eller håller på att få en ny kompis, en ny vän… faktisk flera, men nu tänker jag på en specifik person. Det är en härlig och underbar känsla att träffa en ny person, lära känna varandra och verkligen känna tycka för den personen.

Helt oväntat traf jag denna kille. Som för två år sen (eller är det tre) når jag lärde känna Martin, har jag förklarat att jag bara vill vara kompisar, inget romantisk, ingen flirt, utan jag ser honom som en fantastisk kompis och vän. Jag vet inte riktig varför jag behöver förklarar mig, men så är jag och jag vill inte känna att jag är på väg in i något, som jag inte är helt bekväm med.

Jag uppskattar verkligen våra samtal. Han är mjuk, ärlig, helt öppet och det känns som vi kan prata om allt. Jag skäms inte för något, han får mig att vilja dela med mig och jag är intresserad av att höra om hans liv, med allt vad den innebär, arbeta, barnen, huset.

Jag hoppas vår kompis relation försätter utvecklas! Tack, för att du ger mig en chans att lära känna en så härlig och fin person!

Kommentera

