I belive in you!

I belive in you!! Hörde jag i en sångtext idag, jag tänkte genast på Sofia. Min underbara Sofia.

Det är så oerhört viktig, att man som barn har uppbackning och känner ett stöd från sina föräldrar. Det har jag inte känd någonsin. Och nu överdriver jag helt säkert. Visst fanns mina fina föräldrar där för mig, visst skjutsade de mig till träningar, hämtade mig mitt i natten når jag började gå ut och visst trode de säkert på mig. Visst var de trevliga och alla kompisarna gillade dom och hang jämt i köket därhemma!

Men kritiken, inte få uppleve att det jag gjorde var tillräckligt bra, att de kände stolthet över mina framgånger och att de aldrig kunna säga högt, att de tycker jag är dyktig.

Idag vet jag att de tycker det och idag säger de det emellanåt… Och då blir jag väldig glad. För då menar de det verkligen, då är det på riktigt.

Jag tänker i alla fall, tala om för mina barn varje dag, hur mycket de betyder, att de gör en skillnad, att jag tror på dom och att de kan uppnå precis det de vill, om de bara våger.

Kommentera

