10,5 km…

10,5 km har jag idag lagt bakom mig på barndomens gator, hemma i Kolding. Så långt tar jag mig utanför Koldings gränser… Jag har inte sprunget så långt sedan jag var 19 år och var med på ett löp, i just Kolding. Jag har insett, att jag måste förlänga mina turer, om jag skall orka lidingölöppet i september. Det är inte så långt kvar och månaderna går fort!

Det var helt underbart. Att springa i ett helt tyst Seest, Harte och Alpedalen. Titta på alla fina villor, som finns här. Jag såg flera av mina gamla skolkompisar, vet inte om dom kände igen mig. Jag känner mig lite nostalgisk, blev till och med lite rörd, når jag passerade en av mina bästa väninnors föräldrars hus. Jag blev påmind om att jag hade en idyllisk och fin uppväxt, här i Kolding. Konstig, att jag aldrig kände mig hemma och alltid var på väg någon annan stans.

Idag är det helgdag i Danmark, alla är lediga. Solen skiner från en fin ljusblå himmel, helt utan moln. Vem hade trott, att vi skulle få en så underbar en början på påsken i Danmark.

Det var många år sedan vi senast var hemma i påsk. Når barnen var små och vi bodde med deras pappa, jobbade han alltid under påsken och vi andra åkte hit. Jag gillade det då också, men har nog glömt hur härligt det är här på våren. Hemma i mitt barndomshem, hemma i mamma och pappas trädgård.

Jag hoppas din påsk blir lika vacker och minnesvärdig som min! Glad påsk!

One thought on “10,5 km…

Kommentera

