Vart är tanterna på väg??

Gillade tanterna på Arlanda, med exklusiva väskor, ögonskugga och loafers står de och väntar. På väg till eller från deras andra hem. De är solbruna, vissa har med sin gubbe.

Likadan för alla är att de är lugna och ändå lite otåliga, når vi väntar väl framme vid bagagebandet i Nice.

Jag undrar, vart de är på väg… Som jag till Monaco, Cannes kanske eller till sina lägenheter vid vattnet här i Nice.

Jag kan inte låta bli at spekulera lite, hur kommer min ålderdom se ut? Jag hoppas jag kommer träffa en man, att leva med och bilda något med. En att åldras med och uppleva saker med!

Drömma, det får man göra…

Kommentera

