Underbar doft i vardagsrummet…

Jag njuter doften av dessa oerhört fina och vackra liljor, som står i vårt vardagsrum. Tyvärr är de snart för trötta för att stå kvar och de åker ut i komposten. Det kommer vara lite vemodigt, då jag fått dom av en god vän.

Liljor är en av de vackraste blommor jag vet! Utöver liljor är även kalla, iris och magnolia favoriter. Givetvis vita!

Jag har planterad en del iris i min trädgård, tyvärr verkar rådjuren gilla iris lika mycket som jag. Dock brukar de blåa få stå kvar. Någon vår, når jag känner mig redo och har mera tid, att pyssla om och ta hand om ett nytt träd, skall jag investera i en magnolia. Den skall jag plantera på en helt speciell plats. Troligen kommer det bli samma sak här… Hr och Fru Rådjur kommer säkert att gilla idén! Men dom skall jag ta upp kampen mot! I alla fall om en vit/rosa magnolia finns med i bilden.

Snart är snön borta och jag kan börja fixa i ute. Jag ser mycket fram emot det!!

Välkommen upp i skogen och ta’ en kopp kaffe, i vår härliga trädgård!

Kommentera

