mormor och morfar…

Idag fick vi besök av mormor och morfar, äntligen tycker Sofia och Fredrik. De har väntat sedan länga innan jul. Nu har alla fått sina presenter, vi har fikat och skall strax äta. Mysigt tycker vi!

Att kunna umgås med sin familj, tycker jag allt för många tar för givet. Allt för många tycker inte om varandra, är osams, klagar på sina närmaste och många umgås bara om de måste. Tråkigt, speciellt för barnen, som med säkerhet tycker det är roligt med kusiner!

Jag har den fantastiska förmån, att tycka oerhört mycket om alla mina syskon. Två av dom känner jag inte så väl, då vi inte växte upp tillsammans. Men jag har träffa dom tillräckligt mycket, till att upptäcka våra likheter och veta att jag tycker mycket om dom.

Min lille bror växte jag upp med, han och hans familj umgås vi mycket med. I alla fall med tanke på att vi bor i var sitt land och med tanke på de höga bensin priser. Jag är som jag tidigare skrivit, mycket förtjust min svägerska Louise. Hon är helt fantastik! Vilken tur min bror har, att han träffa henne och lyckas bilda deras fina familj. Snart skall vi få ännu en kusin, jag skall bli faster igen. Så himla roligt!!

Mamma och pappa är snälla, generösa och mycket omtänksamma. Det tycker jag om! De tänker alltid på oss, har med presenter, ordnar mat, lekar med barnen och hjälper till med det jag behöver hjälp med.

Jag hoppas barnen får en härlig vecka, med mormor och morfar!

Kommentera

