Mitt gula Skagenshus…

Sitter och googlar lite och söker på danska ”hemnet”. Vem skulle inte vilje köpa ett underbart gult skagenshus? Det skulle jag i alla fall. Mitt absolut största materiella önska! (Ja ok, kanske på samma plats, som den där feta diamantringen, som alla pratar om…  )

Då skulle jag vara där, så ofta jag hade möjlighet! Når barnen blir stora och får sina egna familjer, skulle de komma och hälsa på oss. Tina skulle komma och hälsa på, båda innan vi blir pensionera och når vi gått i pension. Vi skall vara där massor tillsamman, det har vi redan bestämt! Då skulle hon måla och jag skriva. Tina och Jag. Tillsammans skulle vi dricka massor gott rödvin och svart kaffe på Bröndums Hotel! Jag saknar henne, min underbara Tina!

Min härliga lillebror och min fantastiska storebror, skulle helt säkert komma med sina familjer, alla kusiner kunna vara samlat, i det danska solskin på sommaren. Det hade varit underbart, att kunna bjuda tillbaka, för allt de har gjort för mig under åren. Och min storesyster skulle nog också titta förbi. Jag hoppas i alla fall det!

Vet inte riktig hur jag skall få till det ekonomiska… vinna på lotto eller gifta mig rik??? Inga av dessa alternativ känns realistiska, eller något att sikta efter. Hitta en affärsidé, som ingen hittat på innan… Bli succés full och tjäna massor pengar… Jag vet inte, men på något sätt skall jag få till det. Ni som känner mig, vet ju att jag alltid får till det jag verkligen vill! Så har det varit tills nu och så kommer det även bli framöver!

I vecka 27, skall vi gå på en del visningar… Det har jag redan bestämt!
Lägger till en härlig bild från förra sommaren. Morfar och två kusiner som skall till affären!

One thought on “Mitt gula Skagenshus…

  1. Lover dig, jeg skal tage både rødvin og godt humør med mig til Skagen. Savner dig, og glæder mig til mange smukke, glade og inspirerende timer med dig. Min lille stjerne… Måske jeg skulle købe en lille andel af det gule hus? 🙂 kys fra Kolding

Kommentera

