Christer och sund bondförnuft!

Jag hade en sådan förmåga att få lyssna på Christer Olsson härom veckan. Jag kände redan från början, att han var annorlunda! Annorlunda från allt annat jag lyssnat på innan. Han berörda mig mycket djupt! Kände flera gångar, att jag fick en klump i halsen och magen. Makalöst! Vilken kille!

Innan föredraget började, fick adepterna kort berätta hur det gått senaste månaden och vad de lärt sig. Terese, var så himla gullig i hennes formulering av vårt gemensamma jobb och nya bekantskap!

Det var inget nytt, det Christer sa’! Allt hade jag läst eller hört innan, men sättet han la fram det på och hans entusiasm var helt otroligt! Som han sa’: ”vanligt bondförnuft, enkelt och inget konstigt”… Och han har helt rätt!!

I pausen pratade jag lite med honom! Jag lobbade för, att jag vill jobba med honom och han föreslog att vi hörs efter sommaren 2013, eftersom jag inte vill byta jobb innan dess och inte har möjlighet att flytta till Göteborg. Så nu har jag altsår hamnat i Christers ”folk att ringa, når jag skall rekrytera nya medarbetare” låda. KUL, tycker jag!

Nu läser jag hans bok! Den är fantastisk. Jag gillar bilden av honom på framsidan! En sådan makalös inspiratör! En sådan makalös person!

I sommar skall jag hälsa på honom och hans fru i Skagen på deras sommarställe. Jag fick en inbjudan till nr 37 på kaffe. Givetvis kommer jag. Jag tror redan jag vet vilket hus det är, då det ligger på min löpareslinga genom Skagens mysiga och vackra gator!

En oförglömlig eftermiddag var även denna på Svensk Handel!

Kommentera

