Stress eller effektivitet!?!?

…. frågar ni min chef, tycker han nog effektivitet!

Jag får ofta höra, att jag stressar och att jag skall ta det lugnt och andas. Jag vet att alla vill väl, men emellanåt är det lite tröttsamt.

Mitt liv har alltid gått i ytterfil och 180 m/h och det är inget jag gör medvetat, utan det är bara så jag är. Tvärt om, så blir jag otrolig stressad av att inte ta’ beslut här och nu, inte agera fort… vad skall man vänta för? Allt måste ju ändå göras.

Jag blir däremot enormt stressad av ett rörigt kök, av för mycket saker, mail som inte kommer iväg, arbetsuppgifter som inte avslutas och en full tvättkorg. (finns något bättre än att tvätta, diska och dammsuga på samma gång).

Men nu kära vänner, har jag beslutat att ta’ det lite lugnare. Har tex. stängd av pipet på telefonen, som låter varje gång jag får ett mail. Känns helt underbart! Jag har blivit lugnare… så det kanske ändå finns hopp för mig med.

Tackar en ny person i mitt liv, för att påverka mig positivt. Även på detta punkt.

2 thoughts on “Stress eller effektivitet!?!?

  1. Du är energisk och effektiv. Och DU är bäst precis som DU är så länge DU mår bra. Ingen annan ska jag säga något om det. Punkt 🙂
    JAG har tidigare varit betydligt mer uppe i varv än vad JAG är numera. JAG är tacksam att JAG lärt mig leva mer i nuet eftersom JAG tidigare missade mycket i farten (men det visste jag ju inte då). Men det är min erfarenhet och står bara för mig. Så kör på i ytterfilen så länge du mår bra – och inte får hjärtklappning 🙂 STOR kram!

  2. Ja, visst är det tur att alla är olika och du fungerar ypperligt som just du är.
    Men sedan tror jag att alla människor behöver lugna ner sig lite då o då.
    Ha en bra vecka!

Kommentera

