Birgittasystrarna i Vadstena…

Då har jag bokat! Jag skall umgås med Birgittasystrarna i Vadstena en långhelg i vår. En kollega som jag berättade det för, var mycket skeptisk och tyckte nog att jag var lite konstig… Jag vet faktisk inte riktig varför han reagera så?!?

Jag gör det inte för att jag är religiös och har planer om att gå i kloster. Utan för att jag är nyfiken och behöver lugn och lite tid för reflektion och meditation.

Nyfiken på väldig mycket: Hur ser rummen ut? Vad får man att äta i ett kloster? Hur ser deras kläder ut, på nära håll? Vad och hur gör de under bönestunderna? Hur skall jag klara mig utan att prata en hel helg? Vilket kall har man, når man väljer ett sådant liv? Vilket kall har jag? Hur ser det ut i Vadstena? Och varför tycker min kollega det är så konstigt att jag vill uppleva detta?

One thought on “Birgittasystrarna i Vadstena…

  1. Vad lustigt. Det här skrev jag om på min blogg igår 🙂 Men jag fick just svar att mina valda datum är fullbokade. När fick du plats? Jag är glad att du nappade på idén.
    och jag bryr mig inte det minsta om hur det ser ut. Det är tystnaden och närvaron jag vill åt :-)varm kram!

Kommentera

