IHM och JAG!

Äntligen kom jag till skott! Jag har tänkt på det i flera år… att jag behöver mera utbildning för att nå dit jag vill. I somras når jag gick hos underbara Englund, kom även hon fram till, att det är en nödvändighet, för att jag kommer kunna försätta min utveckling!

Under resan till NY, kunna jag inte sova en natt och för att inte väcka Tina, gick jag och satt mig på toaletten och skrev ner mina mål för 2011. (hon vaknade i alla fall) En målplan, som båda rör den privata Diana, min karriär, resor, saker att fixa på huset etc. etc. Alla tidsbestämde och med prioriterad ordning.

Det var just där, på toaletten, som jag kom fram till att jag vill börja läsa efter jul. Sedan förstärktas det under flera samtal, med min underbara storebror.

Och nu äntligen skall jag börja. Skickade in de sista papper för ett par dagar sen! Vad kul det skall bli’! Träffa nya ambitiösa folk, skaffa mig mera kunskap och mest av allt, kunna prestera optimalt på jobbet!

IHM… here I come! Tjohooo!

2 thoughts on “IHM och JAG!

  1. Jag har lyckats jaga ut Max och en kompis i snön och huset blev plötsligt tyst. Skönt. Jag dricker en kopp Kusmi och tänker på dig. Du är så driftig,energisk och ambitiös. Jag vill inte använda ordet duktig. Duktig fick mig på fall för några år sedan som du vet. Jag är därför sparsam med det uttrycket. Den här våren kommer det bli så spännande att följa dig och dina projekt. Men du, för din överlevnads skull; man behöver inte alltid vara bäst. Good enough är ett bra uttryck att ta till emellanåt. Största kramen min fina vän!

  2. Bästa du!
    Som du vet behöver jag inte bevisa något för någon. Utan allt jag gör, gör jag för att JAG har ett mål med det. Därför är det inte svårt att vara good enough!

Kommentera

