Mentor… en ny utmaning, som oxå kräver MOD!

Att bli mentor, känns som en stor utmaning för mig! För ett tag sen fick jag frågan från Svensk Handel, om jag har lyst att bli mentor i ett program för kvinnor i karriären. Givetvis tackade jag JA, efter att ha’ fått Jacobs godkännande.

Nu ser jag fram emot min nya roll, att vara någons mentor känns som en stor och viktig uppgift. Att sitta sig i baksätet blir min största utmaning, jag som alltid tar så mycket plats. Det blir bra för mig att vara den anonyme och lyssnande! Som en gammal date, sa’ för flera år sedan… Du har två öron och en mund! Kanske inte så konstigt, att jag fortfarande är singel. TACK Per för den kommentar, den har påverkat mig mycket under åren.

Det blir mycket lärorikt och utvecklande för mig, att vara mentor. Och det behöver jag just nu!

Ser mycket fram emot att träffa min adept i januari och ännu mera till att påverka hennes liv.

KUL! Vilken tur att Svensk Handel finns!

Kommentera

