MOD, ända vägen om du vill framåt!

Ett mål under längre tid är att starta mitt eget företag, mest för att jag är nyfiken. Jag vill föreläsa! Föreläsa om livet, mål, utveckling, kvinnor, etc. etc. Ännu har det inte blivit av mer än, lite surfande på hemsidor och ett informationsmöte hos skatteverket… Men jag är ju ung, så jag hinner tids nog.

Nu har jag fått frågan, om jag vill föreläsa för ett gäng kvinnor, som är mitt uppe i sin karriär och söker inspiration, för att försätta framåt och uppåt. Jag är ju lite rödstrumpa! Jag tycker det skall finnas lika många kvinnliga chefer som män, det skall sitta lika många kvinnor i ledningsgrupper och styrelser som män. Vi skall få köra lika snabba bilar, utan att det kommenteras och vi skall få tycka till som männen och blir hört som männen. Skööönt, då fick jag det sagt!

Givetvis tackade jag JA, med en gång! 15. November viker jag för att föreläsa om MOD, tolkat och upplevt av mig. Det är mitt givna tema. 40 minuter. Exklusivt frågor. Läskigt! Men jag skall inspirera, göra det riktig bra och roligt, vara väl förbered, tänka på min kroppshållning, mitt språk (Tack Johan! För dagligen påminna mig om, att jag pratar för fort). Jag har börjat skriva och reflektera över, vad som är viktigt, vad jag vill förmedla och hur jag skall göra det.

KUL! LÄSKIGT! och utmanande. Men som pappa sa’ når jag var 19 år och klagade över något på mitt extra jobb. ”Det är bara att ordna det, det finns bara en väg för dig om du vill framåt”. Idag har jag glömt, vad det rörde sig om, säkert en liten bagatell. Men pappas ord, kommer jag ihåg! Och har dom alltid med mig, i allt jag gör. Troligen därför som jag har mod och vågar gå den väg, jag vill.

One thought on “MOD, ända vägen om du vill framåt!

Kommentera

