Arne och Jag…

Ni som har besökt oss i vårt mysiga hem, vet hur mycket Arne Jacobsen betyder för mig. På något konstigt sätt har han blivit ett, med min identitet. Kanske mina danska rötter och hemlängtan, som jag inte själv känner av??

Jag har långt ifrån alla hans design, men samlar och köper det mesta jag kommer över. Mitt första köp var en kapsylöppnare. Som jag köpte når jag var typ 17 år och började dricka öl på mitt rum med mina tonårskompisar. Självklart att ölen skulle öppnas med ett arne-design… Och senast köpte jag en härlig plexiglas lampa till min trappa. Underbart!

Denna svart-vita bild möts jag av, når jag kommer hem varje dag och på väg in i duschen på morgonarna. Vissa tycker kanske den är bisarr. Jag älskar den! Det bästa jag vet, är att lyssna till skivan jag har med lounge musik. Specialgjort för ett event på Georg Jensen Damask, där han pratar om design och sitt synsätt på världen och det som händer omkring oss, inemellan låtarna.

Tack Arne, för all glädje du bringer in i mitt liv!

Kommentera

